> . Om osOm KlubbenFaciliteterPersonerForsiden
Klubben blev oprettet i 1982, og lejer sig ind hos forpagteren af Stenrødgaard i Lyngby.

Gården ligger tæt på offentlig transport i et skønt område med store græsfolde omkranset af høje træer. Her råder klubben over ridefaciliteter og lokaler.

Vi lægger vægt på at have en god omgangstone på stedet -at man tager hensyn til hinanden, så det er et sted, hvor man glæder sig til at komme og har lyst til at være.

Alle, der bruger Stenrødgaards faciliteter, skal være medlem af Lyngby-Taarbæk Rideklub.

Læs venligst bilaget "Vigtig viden" på siden INDHOLD.
-

For dem, der har privat hest opstaldet på Stenrødgaard, er der gode muligheder for at ride nogle dejlige ture, da vi har en direkte ridesti til Dyrehaven.
Se et kort på siden INDHOLD.

Som privatrytter kan du også benytte alle klubbens faciliteter og vores dygtige undervisere.

Da vi er mange, der benytter stedet, er det vigtigt at overholde de anvisninger og regler, der gælder på stedet. De er lavet af hensyn til både dyrene, medlemmerne og det arbejdende personale. Du kan se sikkerhedsreglerne på siden INDHOLD.

Lyngby-Taarbæk Rideklub er en sportsforening, der drives med frivilligt, ulønnet arbejdskraft (frivilligt folkeoplysende foreningsarbejde) under Folkeoplysningsloven.
Klubben er medlem af Fællesrepræsentationen for idrætsforeninger i Lyngby-Taarbæk kommune (FIL) samt Dansk Ride Forbund/Danmarks Idræts-Forbund.

Hvis du har lyst til at ride hos os, kan du finde blanketten til indmeldelse i klubben og til rideundervisning på siden INDHOLD.
Du er selvfølgelig også velkommen til at besøge os på Stenrødgaard.